A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Filename: user/index.php

Line Number: 54

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Filename: user/index.php

Line Number: 57

Особливості зарядки автомобільного акумулятора

Особливості зарядки автомобільного акумулятора

Будь-який автоприхильник може опинитися в ситуації, коли у його автомобіля розрядиться акумулятор. В результаті чого, двигун не заведется, і нікуди не зрушиш. Найчастіше таке відбувається в холодну пору року, адже при низьких температурах, акумулятор гірше тримає заряд.
І що робити в цій ситуації? Звичайно, можна придбати нову АКБ, однак її ціна нерідко досить висока, тому кращим рішенням буде зарядка батареї.

Як можна зрозуміти, що акумулятор розряджений?


Зробити це можна такими способами:
  1. Використовуючи ареометр, виміряти щільність електроліту.
  2. Перевірити струмове навантаження, використовуючи мультиметр або навантажувальну вилку.

Тепер давайте розглянемо ці варіанти більш детально. Ареометр є пристроєм, за допомогою якого можна визначати густину рідини. Він зроблений з ємності, груші, яка використовується для забору рідини, а також поплавця, який знаходиться всередині, при цьому на пристрої є градація. Якщо акумулятор повністю зарядити, то ареометр визначить його щільність 1,28 г/куб. см. Якщо ж акумуляторна батарея заряджена на 50%, то її щільність буде перебувати на рівні 1,20 г/куб. см. При мінімальному заряді акумулятора, електроліт буде мати щільність 1,10 г/куб. см.

Вимірювати показники густини потрібно, в кожній акумуляторній банці, а похибка між показниками повинна бути не більше +- 0,01 г/куб. см. При цьому, коли щільність електроліту в банках акумулятора відрізняється на 0,10-0,15 г/куб. см, то, імовірніше, АКБ вийшла з ладу і її потрібно поміняти.

Тепер розберемо другий спосіб перевірки заряду акумуляторної батареї. Взагалі, навантажувальна вилка грає роль вольтметра, до якого паралельно підключений опір з показником 0,018-0,020 Ом. Ця навантажувальна вилка під'єднується до акумулятора, а через 5-10 секунд, потрібно зафіксувати її показання.

Щоб здійснити вимірювання, акумулятор потрібно навантажити. Для цього можна включити габарити або дальнє світло фар. При нормальному заряді АКБ, напруга має становити 11,2 В. А саме вимірювання робиться в момент запуску силового агрегату, при цьому напруга повинна бути, як мінімум 9,5 В. Більш низька напруга говорить про те, що акумуляторна батарея або частково розряджена або має місце несправний стартер. Щоб провести такі вимірювання, потрібно користуватися вольтметрами підвищеної точності, адже вимірювання заряду батареї здійснюється в десятих частках вольта. Рекомендується, щоб прилад мав похибку не більше 0,1%.

Заряджаємо акумулятор правильно


Зарядка АКБ здійснюється за допомогою особливих зарядних пристроїв, що дозволяють виконати перетворення змінного струму у постійний. Заряджати батарею можна де завгодно. Головне – дотримання правил техніки безпеки, а саме:
  • На руки одягніть рукавички, на очі – окуляри.
  • Заряджати батарею потрібно в добре провітрюваному приміщенні. Адже під час зарядки, виділяється отрута, яка осідає на всіх поверхнях.
  • Такі пристрої заборонено заряджати в будинку або квартирі, тобто там, де живуть люди.
  • Під час зарядки, близько АКБ заборонено палити, також потрібно виключити появу відкритого полум'я, і не користуватися приладами, які можуть іскрити. Справа в тому, що при зарядці акумулятора, відбувається виділення великої кількості гідрогену, який при змішуванні з киснем утворює вибухонебезпечну суміш.
  • Розетка, до якої підключений зарядний пристрій, повинна мати запобіжник, який у разі короткого замикання, повинен розірвати з'єднання. Щоб підготуватися до зарядки акумуляторної батареї, потрібно зробити наступне:
  • Почистити АКБ від всіх, наявних забруднень, і акуратно від'єднати клеми.
  • Оглянути акумулятор на предмет наявності механічних пошкоджень, слідів википання електроліту або його течі.
  • Обов'язково відкрити пробки в батареї, після чого заглянути всередину і переконатися, що рівень електроліту знаходиться на достатньому рівні. Якщо десь електроліту не вистачає, то його кількість можна компенсувати дистильованою водою.
  • Переконайтеся, що електроліт має прозорий колір. Якщо це не так або в ньому плавають якісь пластівці, то заряджати такий акумулятор не можна.
Після проведених маніпуляцій, можна починати заряджати батарею.
Увага! Клеми АКБ потрібно спочатку приєднати, після чого включати зарядку в мережу. Всього існує три найбільш популярних варіантів зарядки акумулятора, ефективність яких однакова:
  • За допомогою постійної напруги або постійного струму;
  • Комбінований метод.

Якщо АКБ заряджається постійною напругою, то існує пряма залежність між рівнем заряду акумулятора та величиною зарядної напруги. Припустимо, що зарядна напруга дорівнює 14,4 Вольта, в цьому випадку повна зарядка акумулятора відбудеться через 48 годин, а якщо ця ж напруга буде дорівнювати 16,5 Вольт, то АКБ зарядиться через добу. Враховуючи, що сила струму може мати великі значення, наприклад 45-55 Ампер, зарядні пристрої при цьому будуть видавати максимум 20-25 Ампер. Це досить безпечний метод зарядки АКБ, який не передбачає постійного контролю з боку людини. Про те, що зарядка завершена, зазвичай говорить поява загоряння спеціального індикатора. І якщо акумулятор заряджений, то його нормальна напруга має становити 14,4 Вольта.

Зарядка АКБ за допомогою постійного струму, передбачає постійний контроль людини. При даному способі, потрібно час від часу міняти силу струму, вибираючи таку, яка б становила 1/10 частину від ємності АКБ. Припустимо, що ємність акумулятора становить 60 Аг, це означає, що необхідно використовувати силу струму в 6А. У цьому випадку, на повну зарядку піде 10 годин.

Потрібен постійний контроль сили струму. АКБ буде повністю заряджена, якщо протягом 1-2 годин напруга заряду буде мати стабільний характер. Завершальна стадія зарядки супроводжується «кипінням» електроліту в банках акумулятора, а також потужним виділенням газів. Тому, в цій ситуації потрібно бути максимально обережним. При цьому, необхідно постійно контролювати такий метод зарядки, що є його істотним недоліком.

Найбільш поширеним, а також найпопулярнішим способом зарядки акумулятора, є комбінований. Він передбачає, що спочатку йде зарядка постійним струмом, а потім – постійною напругою. До речі цей процес на 100% автоматизований і не передбачає контролю або участі людини. По завершенню зарядки, відбувається автоматичне відключення зарядного пристрою.

Іноді так буває, що у водія зовсім немає часу і його акумулятору необхідна швидка підзарядка. Щоб її зробити, з АКБ потрібно зняти клеми, а на їх місце під'єднати клеми зарядника, проконтролював, що полярність дотримується. Ручку регулятора струму перевести в максимальне положення і в такому режимі залишити АКБ на 20-25 хвилин, потім зарядний пристрій потрібно відключити. Даний спосіб зарядки не дуже корисний для акумуляторної батареї, бо зменшує термін її служби, тому часто його краще не використовувати.

Ми рекомендуємо заряджати АКБ більш щадними методами, адже так можна продовжити термін служби батареї і зберегти її функції.
Зазвичай, нові акумулятори, які знаходяться у продажу – заряджені. Але іноді, через те, що вони довго продаються, їх заряд втрачається. Тому, перед використанням таких батарей, їх потрібно відповідним чином зарядити. Для цього застосовується метод постійної напруги з невисоким показником струму. Пам'ятайте, що нові АКБ заборонено заряджати експрес-методом або постійним струмом.

У деяких випадках, при повному розряді акумулятора, автовласники використовують так зване «прикурювання» транспортного засобу від іншої АКБ. Це досить небезпечний метод, який виробники акумуляторів забороняють використовувати. Також це може послужити причиною зняття автомобіля з страховки або з гарантії.

«Прикурювання» можна здійснювати лише за допомогою спеціальних кабелів і при впевненості, що обидві акумуляторні батареї знаходяться в повністю справному стані.
Дана процедура займає від 5 до 10 хвилин, і поки вона триває, до кабелів краще не торкатися руками. Також, «прикурюванням» краще не займатися, якщо температура навколишнього середовища нижче 15 градусів.

Оптимальна тривалість зарядки АКБ


Час зарядки автомобільного акумулятора може залежати від наступного:
  • Наскільки сильно батарея розряджена;
  • Способу проведення зарядки;
  • Якості безпосередньо акумулятора, а також зарядного пристрою.

Тому, щодо тривалості заряду АКБ потрібно відштовхуватися від показань амперметра, індикатора на зарядному пристрої або індикатора заряду на акумуляторі, у разі його наявності. Якщо говорити про індикатор на АКБ, то користуватися ним досить просто. Як правило, його значення відображені на наклейці. Звичайно, якщо горить зелене світло, то АКБ нормально заряджений, червоний – свідчить про його розряджений стан.

Щодо індикаторів на зарядному пристрої, то зазвичай там є кілька лампочок, які свідчать про те, на якій стадії знаходиться зарядка. Щоб зрозуміти значення кожного кольору лампочки, потрібно ознайомитися з інструкцією по використанню зарядного пристрою.

Для зарядників, які працюють за принципом постійної напруги, краще всього використовувати амперметр. А сигналом того, що АКБ заряджена, буде його опущена до нуля стрілка. Як правило, на зарядку за методом постійної напруги, йде одна доба. Але якщо поміняти значення напруги, цей час можна як продовжити, так і скоротити.

Щоб порахувати час для зарядних пристроїв, які здійснюють зарядку АКБ за допомогою постійного струму, користуються таким методом: ємність акумулятора необхідно розділити на значення струму заряду, після чого отримане значення множать на коефіцієнт 1,2. Це число і стане приблизними значенням, яке необхідно для повного заряду АКБ.

Переважно, на повну зарядку з використанням методу постійного струму йде від 10 до 12 годин, однак точна цифра залежить від того, яка сила струму буде застосована для заряду АКБ.


Яким чином і для чого потрібно стежити за рівнем електроліту?


До складу електроліту входить дистильована вода з кислотою. При використанні акумуляторної батареї в нормальних умовах, її додаткове обслуговування не потрібно. Однак якщо постійно пересуватися на великі відстані або при впливі на АКБ підвищених температур, можливо випаровування води. Отже, щоб забезпечити нормальну роботу акумуляторної батареї, потрібно час від часу перевіряти рівень електроліту.

Брак електроліту стає причиною окислення пластин АКБ та їх подальшого руйнування. Це також стає причиною швидкої втрати потужності акумулятора і його виходу з ладу. Якщо ж електроліту занадто багато, то це стає причиною того, що кислота потрапляє на зовнішню частину АКБ і стає причиною її пошкодження. Отже, підтримання нормального рівня електроліту – гарантія працездатності акумуляторної батареї і транспортного засобу.

Але як перевірити, скільки електроліту залито в АКБ? Перш ніж це зробити, потрібно зрозуміти, який тип акумулятора знаходиться в автомобілі. Він може бути розбірним або нерозбірним. Якщо АКБ відноситься до числа нерозбірних (наприклад дорогі імпортні Varta, Rombat, Mutlu), то перевірити рівень електроліту можна за спеціальною шкалою і якщо його недостатньо, то виходом із ситуації, стане заміна акумулятора. Якщо в автомобілі встановлений розбірний акумулятор (Forse, Westa, A-Mega), то для перевірки рівня електроліту, також варто подивитися на його вбудовану шкалу. Причому рівень повинен бути між максимальною і мінімальною позначками. Однак, у разі відсутності шкали або якщо на АКБ немає відповідних позначок, то щоб перевірити рівень електроліту, потрібно виконати такі дії:
  1. Зняти з акумулятора клеми, після чого почистити його від забруднень.
  2. Використовуючи викрутку, зняти кришку акумулятора.
  3. З допомогою скляної трубки, діаметром до 5 мм вимірюємо рівень електроліту. Для цього, її потрібно занурити в кожну банку АКБ, після чого вхідний отвір закрити пальцем і витягнути.

Нормою є рівень електроліту між 12-15 мм. Якщо його не вистачає, то потрібно долити дистильованої води і зарядити АКБ, а при високому рівні електроліту, його потрібно викачати, наприклад, використовуючи шприц.


Термін служби акумуляторної батареї


Здебільшого, зараз випускають акумулятори неремонтоздатного типу. В середньому вони служать від 2-х до 3-х років, що приблизно дорівнює 70 000 км пробігу автомобіля. Це термін, протягом якого виробник гарантує нормальну працездатність АКБ. Але по суті, це витратний матеріал. Звісно, бувають випадки, коли акумуляторна батарея служить і по 6 років, однак бути на 100% впевненим у працездатності такого пристрою – не можна. Тому, якщо ви плануєте дальню подорож, то краще змінити свій акумулятор на новий.
АКБ може виходити з ладу з наступних причин:
  • Корозія. Вона стає причиною руйнування свинцевих пластин.
  • Коротке замикання. Якщо таке станеться в акумуляторній батареї, то це буде означати, що її потрібно замінити. Але якщо це станеться з новим АКБ, то його повинні замінити по гарантії.
  • Глибока розрядка. Вона стає причиною появи кристалів сульфату свинцю, що погіршує працездатність АКБ. Також, глибокий розряд є причиною підвищення температури замерзання електроліту у батареї до мінус 5 градусів. А якщо це станеться, то «воскресити» акумулятор не вийде через те, що лід завдасть шкоди його деяким внутрішнім елементам.
  • Перезаряд акумулятора. Він стає причиною «википання» води з електроліту. І якщо АКБ належить до типу, який не обслуговується, то це також означає, що акумулятор вийшов з ладу і потребує заміни.
Будь-який автоприхильник може опинитися в ситуації, коли у його автомобіля розрядиться акумулятор. В результаті чого, двигун не заведеться, і нікуди не зрушиш. Найчастіше таке відбувається в холодну пору року, адже при низьких температурах, акумулятор гірше тримає заряд....

Стартерний або як його ще називають, пусковий струм акумуляторної батареї – визначає собою найбільший показник сили струму, який потрібно для початку роботи двигуна....

Компанія Rombat – це виробник і офіційний постачальник АКБ для автомобілів марок Renault Dacia, Peugeot, Nissan, Ford. Щорічно компанією випускається близько 3 млн акумуляторних батарей....

Популярні бренди: Bosch, Varta, Forse, Mutlu, Furukawa, Rombat, TAB, Solite, Yuasa, A-Mega, Vega, Westa

Стандартні ємності:
45 Ah, 50 Ah, 55 Ah, 60 Ah, 65 Ah, 70 Ah, 74 Ah, 75 Ah, 80 Ah, 90 Ah, 95 Ah, 100 Ah, 140 Ah, 190 Ah, 200 Ah, 225 Ah

Ми в регіонах: Одеса, Київ, Дніпро, Харків, Запоріжжя, Львів, Хмельницький, Житомир, Чернівці, Кривий Ріг, Миколаїв, Херсон, Маріуполь, Вінниця, Чернігів, Полтава, Черкаси, Суми, Луцьк, Івано-Франківськ, Кропивницький, Рівне, Кременчук, Сєвєродонецьк, Ужгород, Тернопіль, Краматорськ і Слов'янськ, Бердянськ, Первомайськ, Білгород-Дністровський, Мелітополь